15 augusti 2012

organiserat eller överarbetat

Just nu sitter jag och skriver in alla våra filmer i ett Exel dokument så att vi snabbt kan se vilka filmer vi har och slipper "köpa" dem flera gånger.
Jag skriver även in genre vid alla filmer så man kan söka om jag bara vill välja mellan komedier så kommer bara komedierna upp. SUPER smart tycker jag och det ger mig något att göra nu innan skolan börjar.
Just nu har vi över 1000 filmer och då har jag inte skrivit ut till exempel Bond filmerna utan de står som Bond 1-22. :-)

Om jag ska vara ärlig så är jag lite orolig över hur jag ska hinna med allt..
Jag ska vara med Märta och studera, båda på heltid, samt fixa med lägenheten och träna mig själv.
Beundras alla som kan bolla allt och samtidigt finna tid för lugn och ro.
Få se hur jag klarar de annars får J och jag försöka hitta en lösning.

Har även bokat in babysim för Märta och mig. Blir säkert roligt då hon tycker om vatten :-D
Hon har fått börja bada i badkaret nu för hon sträcker ut sig i baljan och skvätter över allt.

Ne nu ska lilla gumman leka lite innan det är dax för lilla lunch sömnen för henne.
Då ska jag passa på att stryka bort lite tvätt.

1 kommentar:

sonja sa...

när man har mer än en sak att bolla med hinner man inte katalogisera filmer...