16 januari 2014

Skumtomten.

Oftast är Märta så här söt och lugn, eller så lugn som hon kan vara. Men nu de två sista dagarna som jag hämtat henne på dagis klockan ett så har hon vrålat och kastat sig i golvet och bara skrikit efter sin pappa. Känner mig ganska less på att behöva spendera nästan en halv timme med att klä henne. Igår funderade jag starkt på att hon skulle få åka hem utan ytterkläder.
Orken att kämpa med och mot henne finns inte just nu. Tankarna är på allt som ska fixas, planeras och ordnas innan vi ska flytta och det blir allt mer på den listan.
Nu har jag dock varit duktig och inte skrivit en lista eftersom Jesper blir stressad av dem men känner att snart glömmer jag något viktigt, tex arbetsförmedlingen, försäkringskassan. Ja allt sånt här skoj som Jesper inte alls behöver tänka på eller fundera över.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gullhöna, morfar och mormor äter skumtomtar och ser på SM.