17 december 2008

Regn och Ali

Regn idag och is..  Inget bra väder att cykla i. Så jag cyklade sakta sakta, men som alltid är det någon kille som cyklar om mig precis vid en vattenpöl och skvätter ner mig.

Men jag kom i tid till skolan iallafall.
Våran lärare var just då inte glad för Power Pointen fungerade inte så vi fick titta på tabeller på OH om De politiska partiernas fördelning i kommunerna. 

På samhälls Didaktiken så blev det inte bättre, vi hade grupparbete igen. Alltid grupparbete....
Hamnade i samma grupp som Alexander Ali och då kan man inte diskutera olika aternativ som skiljer sig från hans. Enligt honom är Svenskar som Hamstrar ??? WHAT??
Han kunde inte förklara utan sa att man fick tolka det som man ville :-S

När vi väl slutade var klockan fyra och jag ville gå hem och sova men vi skulle ha mer grupparbete. Darin och jag satte oss ner och kom fram till att vi var för less och bestämmde oss att skriva Medborgarförslaget imorgon på lunchen istället.

Har nu de senaste tre timmarna läst om New Public Managment och inte somnat någon gång :-)

Ska nu fika med Maria och Jesper för att gott göra Maria.
Jag sprang in på hennes rum och ropade "Mjölka Älgen" och sen kom jag ihåg att hon utövade Yoga. Hon var mitt i avslappningen och var riktigt irriterad sen. 
Mitt försvar var att det var Jespers idé.

God natt och för alla som glömt eller inte reflekterat.

EN VECKA KVAR TILL JUL 7 dagar

1 kommentar:

sonja sa...

Mjölka Älgen!? Hi hi. Men avslappningen är faktiskt helig. Aja baja.
Hur ska jag hinna följa alla bloggar och samtidigt jobba, och skriva på min egen? Nytt ord: Bloggstress