22 december 2008

några dagar

Nu har jag varit hemma nästan en helg och jag har hunnit med mer än vad jag brukar. För att jag ska kunna minnas allt måste jag skriva upp det :-)

Fredag: kom hem och for till stan med mamma på en gång. Där köpt vi klapp och pyssel saker till mor min. handlade lite mat och reste hem igen. Hoppade i bilen och for till Jessica där det var panik med kläder. Karin var snäll och värmde på lite mat till mig för man kan inte dricka på tom mage. efter klockan fem åkte vi till Söränget på förfest hos Caroline. Efter någon timme och några drinkar så skulle vi bowla. Jag vann andra men inte första men totalen :-D Ulrica var skit bra. Jenny körde ner oss till Framnäs baren där vi drack en Cosmo innan vi dansade på Liquid. Sedan sjöng jag på Harrys, eller jag försökte härma sångaren men han skrek bara så jag kunde inte sjunga med. Och som ett måste när man är ute så avslutade vi kvällen på Max.

Lördag: Vaknade upp vid 9 och var överraskande nog inte bakis. :-D Gick ut med Basse på en promenad och sedan satte vi oss och såg på skidskytte. När damerna var slut så åkte jag hem för att hinna hem innan sprinten men vägen var hal så det gick inte så snabbt som jag hoppats att komma hem. Middag vid sex och jag tror att pappa var nöjd med presenterna, fastän han åter igen fick höra att det snart var jul och därför fick han inte så många presenter. Men mamma hade bakat en tårta som vi fikade. Sedan på kvällen såg vi på Die Hard 2 för pappa fick bestämma för som sagt hans kväll.

Söndag: Såg igen hela dagen på skidskytte och sprint. Vi blev två på herrarnas skidskytte stafett. Skit bra åkt av Bergman.
Jesper blev biten av Farfars gamhund och jag ska sluta försvara den där hunden.........
Körde hem jesper efter mamma klivit upp och tittat på skrubbsåret och efter att vi ätit. Karin blev orolig när han kom hem och visade såret så han fick ringa sjukvårdsupplysningen och fråga hur länge hans stelkrampsspruta gäller. den gäller lite över 30 år har vi nu lärt oss.
Hemma hade kusiner kommit och det blev fika igen men nu en ny tårta. Sonja hade gjort Cheescake. Erik och jag pysslade lite och sedan for de hem.

Måndag: lagat skrivare, städat och pysslat, slagit in klappar, och sitter nu och skriver på en sammanfattning Styrelseskick och politik.

KVAR ATT GÖRA INNAN JUL:
  1. fara till farmor
  2. ta in granen
  3. klä granen
  4. ta upp alla julklappar
  5. dricka glögg och njuta av snön

Ja just ja. Jag har förlovat mig eller vi ska vid nyår.
Det var hemligheten :-p

Inga kommentarer: