7 januari 2009

efter jul och nyår

Som julklapp gav vi våra små kusiner en resa och inträde till Boda Borg i Skellefteå och jag blev utnämnd reseledare.
Jag bokade inträde och jag fixade så vi hade två bilar att resa i, och jag kollade upp resvägen på www.eniro.se.
Vi for iväg och efter några timmar var i Skellefteå. Jag tog täten och körde dit jag trodde vi skulle. DET VAR FEL.......

Efter lite mer än en mil ringde vi till Boda Borg och frågade vart vi skulle och då fick vi veta att vi var på fel sida av Skellefteå. Det var bara att vända och köra genom hela Skellefteå.

Men Boda Borg var inte så farligt.
Man kände sig DUM och Dåligt tränad och DUM igen och klantig. MEN det var roligt och det tror jag att de flesta tycker. 
Något jag kunde ha stått över var blåmärkerna man fick på knäna men ska man vinna så får man ta de inpå. TEAM erik på Boda Borg vann överlägset :-D  ( enligt vi )


Nyår var underbar.
Åt härlig middag hemma hos mig som min far gjort. Fläskfilé med tre såser.
Åkte sedan till Åke och Karin där vi hämtade till exempel en Brandsläckare.
Stugan var kall när vi kom dit, lite efter sju, men innan klockan niio var det varmt och gosigt. 
Vi spelade spel, Monopol och skogsspelet, jag förlorade monopol stort men vann dessu större i Skogsspelet. sedan spelade vi kort då och då och blandade några blå och röda drinkar.
Klockan 00,00 bytte vi ringar
01,00 somnade vi.


Nu sitter jag i Umeå igen och Skolan börjar imorgon med ett seminarium - Förslag till Beslut. Jätte tråkigt men jag gör mitt bästa.


eftersom mitt nyårslöft är att träna lite bättre, äta bättre och må bättre så började jag lugnt med 35 minuters skidåkning. Och de kändes att det var lite över två år sedan jag åkte klassiskt. 
Imorgon ska jag försöka hinna med att gå på gymmet om mitt IKSU kort inte gått ut. 

Nej, här kan vi inte sitta... hej hej

Inga kommentarer: