12 januari 2009

tre dagar kvar

klockan 16-22 på onsdag i ÖP har jag min härliga Tenta.

sitter nu hemma till dess och läser sammanfattningar av böckerna och funderar på om jag är smart nog.
Men det ska nog gå.

första helgen i Umeå har nu passerat.

Fredagen var det plugg, en paus för att gymma med maria för hon ville ha sällskap och jag åste röra på mig, och en snabb tripp till Malin på rollingstoneway för att låna ut lite härliga böcker till hennes rapport om Välfärd :-s
sen cyklade jag några meter till jespers kompis där vi såg Rambo Balboa och Hitman. Bra filmer men nästa Rambo räcker det om de visar en röd bild i 20 minuter istället. 
Man kunde se när huvuderna flög, när tarmarna gled ut ur kroppen, så känsliga tittare ska inte se den filmen......
Hade hoppats på att Micke skulle vara hundvakt men de var det bara på dagen. 
De är "dagvakt" till en Fransk Bulldog valp..... En sådan hund vill jag ha...

lördag blev åter igen plugg men tog en paus för att baka kladdis till maria och lisa. Åter igen så läker en Springform, typ den tredje för mig.. så jag behöver en ny IGEN.
På kvällen cyklade jag och Jesper till Johnny och Emma i Eraboda för en liten stor fest.
Liten = under 10 pers. Stor = mycket att dricka
jag drack mina första tequila shots och det var inte så farligt som jag alltid trott.
Gick sedan till e-puben och Corona

Söndag blev en seg dag. frukost vid två och middag efter skidskyttet :-D
Helena och Bergman är i form just nu, 3:a och 2:a.
sen diskade jag och jesper handlade mat medan maria tränade i blöt/kram snö
För att inte sitta och bli ännu slöare for j & j till IKSU för en halv timmes simning..
utan vila vill jag tillägga, så vi blir bättre och bättre.

På fredag är det sorg för då går mitt IKSU kort ut och jag ska förnya först februari för att de ska räcka till iallafall maj.
GULD eller SILVER???

På Lördag är det förlovningsmiddag hemma och jag har planerat klart allt :-D

1 kommentar:

IMariaS sa...

Du vet att man bara kan puncha med guld va?!