27 januari 2009

Den Första

Idag har jag haft min första Källtextseminarium och jag lärde mig så mycket.
Vi satt vid ett runt bord och diskuterade texten, som i detta fallet var Kris i befolkningfrågan av Alva och Gunnar Myrdal.

Jag känner att ämnerna som vi pratar om, d v s Sociala frågor förr och nu, är intressanta och ganska djup gående i våran historia.

Ikväll ska jag baka kakor och läsa Roddy Nilsson som äntligen kom, några dagar sen men bättre sent än aldrig. 
Klockan 22,00 ska jag gå och möta Jesper som jobbar på Origo ikväll. :-D

Börjar tvivla på att en utav mina systrar än seriös med sin blogg, var länge sedan hon skrev.
Jag gick och gav hon en kram tidigare i veckan för hon ville vara med social skrev hon så jag kramade, sen sa hon att jag skulle gå :-s
Vet hon inte vad hon vill???

1 kommentar:

sonja sa...

Men lillasyster har ju varit sjuk, då orkar hon inte skriva. Akta du blir smittad