4 november 2011

imorse, ikväll & imorgon

idag gick de bra men inte som väntat men så är det ibland.
Pumpade mina däck imorse men sen när jag cyklade så var det inge luft kvar i bakdäcket. Så fick styra min underbara cykel. När man cyklat på jobbetscykel under en vecka så är min cykel super dålig och otroligt oskön att åka på. Saknar min Student-cykel. Förkastar den som stal den i umeå.

Ikväll gjorde jag potatisgratäng, rödvinsmarinerad fläskfile och rosepepparsås. Till det så gjorde jag rödlök och tomatsallad. Väldigt gott måste jag säga och klappa mig själv på axeln. Jesper kan få en klapp på sin axel då han grillade köttet.

Imorgon ska vi baka chokladsnittar (enda kakorna Jesper kan göra) och sen ska vi till Einar och Petra som nyss flyttat ner hit :D och hälsa på.
Blir nog en titt in på IKEA när man ändå är vid Älmhult.

Men nu, promenad....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snälla du säg att du menar "föraktar" den som stal din cykel... och att du gjort rödlöks- och tomatsallad. Men tack ändå för att du bjuder på goda skratt

sonja sa...

Håller med ovanstående kommentar. Alltid lika roliga inlägg som går att tolka lite som man vill. Att göra rödlök är inte lätt, eller snarare så tar det lång tid.