11 mars 2012

Vuxenpoäng eller endast att växa upp?

Känner mig så vuxen.
Har nu idag skaffat ett Fasträntekonto :D och där har jag låst lite kr i minst tre månader. Ville sätta in mer än jag gjorde men kändes riskabelt nu när det blir lite extra utgifter.

Dels så kommer ju Detet snart (vilket kostar en hel del har vi förstått), sen ny lägenhet (inköp av garderober med mera) också är jag ju arbetslös så har inte mycket till inkomst just nu och föräldrapenningen är ju minimal.

Tror jag ska leva fattigt ett tag.
Om jag får sug att köpa kläder så skicka mig in i min garderob och få mig att skämmas över tanken att jag behöver mer kläder.

SÅ mitt liv handlar från och med (egentligen 1 mars) 12/3 om minskade utgifter och mindre gnäll på att jag har så lite saker....
Det är dax att jag ser över mitt liv och vad som är viktigt att äga, kanske behöver jag inte fler örhängen utan det är bättre att spara till ett hus i Norrland.

Ja, så är mina tankar just nu när jag har nedräkningen till Detet.
Måste erkänna att jag är less på dessa nio månader nu och vill att det hela ska vara över snart....

Inga kommentarer: