23 januari 2013

Ja, jag vet!!

som ni ser så köpte vi en ny byrå igår. OCH vad mycket plats det blev över..
M fick ta över våran stora, så nu ska hon ha alla kläder där och sängkläder, handdukar mm.
Jesper får mer plats för verktyg och krimskrams i garderoben i lilla rummet.
Hallen fick M´s byrå, där har vi nu mössar, vantar och tjocksockar (tack sonja för inspiration)

Och vi har nu två tomma sänglådor eftersom både gardiner och dukar rymtes i den nya vita, det är en Hemnes från IKEA.

Drömmer allt mer om hus, om att kunna inreda hur jag vill, välja tapeter och bygga om, att ha ett rum till kontor och ett till M. Att slippa kompromissa med kontorsdelen i lilla sovrummet bara kunna ha ett barnrum.
Men tids nog så kommer allt de där också.. (hoppas jag).

Skolan går så där, problem med praktiken, fastnat på en uppgift och har världens drygaste bok att läsa ikväll.
Ne nu ska dammsugare fram och sen ska det våttorkas medan vi går och köper gröt till lilla damen.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Jag inbillade mej att denna kursen uppgifter skulle va lättare. Vilket pucko jag är!
Segt är bara förnamnet!
Vad krånglar med LIA:n? :(

Sofia sa...

Vad ha inte krånglat? Skickade in upg utan att vara nöjd med den så få gå som de gör...