25 januari 2013

Nollställd

jag är så nöjd med vårt "nya" sovrum, blev så ljust och mycke plats blev det...
Nu har vi ätit lunch och M har sovit en timme på förmiddagen. Vill helst att hon sover en timme till innan babysimmet. Annars blir hon så grinig när vi ska hem.

Har kommit fram till att jag har för mycket tid över och för mycket att göra. Så istället för att vara effektiv så är jag helt nollställd och ingen energi alls.
Naglarna och nagelbanden ser hemska ut, håret ska jag helst inte beskriva och sömnen fattas. Kan ännu inte fatta varför jag inte kan somna på kvällarna, ligger vaken framåt elva, halv tolv innan jag somnar ordentligt. Sen är jag en zombie på morgonen fram till tio.

Att göra listan, vi har kommit fram till att vi "hjälps åt" mer i lgh om vi har en lista att kryssa av, blir avkryssad men det fylls ständigt på med saker. Kanske bra, men ibland så vill jag bara hitta på en massa onödigt, Till exempel nu när J ska vara hemma mån-ons.

Nej, nu ska jag lägga tillbaka alla vantar och sockar som M rivit ut ur byrån i hallen...

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Sovrummet blev ju jättebra! :)
Ni och era listor ;P

Sofia sa...

Klart vi har listor, bästa som finns