1 september 2009

jaha

ja nu sitter man i samma båt som tidigare.
Tentan gick inte så bra som jag hoppats och de fattades några ynka poäng.
och Museolog var inte det som jag hoppades på heller så sa ifrån mig den platsen efter en dag.

Ringde idag till komvux i Ö-vik och berättade att jag var intresserad av Omvårdnadsprogrammet på distans/dagtid. Och de tyckte att jag skulle komma in till ö-vik så att vi kunde lägga upp en studieplan för mig eftersom jag har läst en hel del som man ska läsa redan.

Ja ja.
Nu ska jag bada och sänka ner mitt huvud och fråga mig vad jag vill göra med mitt liv. Har funderat i sommar också och tror att det är därför jag var anti museolog redan första dagen.
Jag kom underfund med på Björkhem att det är det jag vill göra.
Jag vill ta hand om de äldre som har tagit hand om oss yngre, jag vill hjälpa dom som inte kan hjälpa sig själv och jag vill göra det bekvämt för de som somnar in.

Sjukhem och jag,, hand i handske kanske till och med.

Önskar Sonja kunde komma hem för hon blir inte lika aggro som Maria kan bli, och lika tjatig som henne :p

2 kommentarer:

sonja sa...

Visste inte att vården plötsligt blivit så lockande? Men det låter bra, bättre än museolog som ingen fatta varför du sökte. Men tänk nu efter innan du börjar på fler utbildningar. Lägg dig i badet och bubbla och grubbla... Vi får se när jag kommer hem, väntar fortfarande på att de ska ringa...

Sofia sa...

måste prata med mamma och sedan ska träffa komvux för att jag är så smart redan..