27 augusti 2010

Glass i stora lass

Idag har vi bakat glass och mera glass.
Märks inte att sommaren är slut.

Rödvinbärsglass, Hallonglass, vaniljglass, chokladglass och maränger :D
När vi ska festa med denna glass vet vi inte men kanske få bjuda in några på fika, intresserade?

Ja nu har jag börjat mina fem kurser och börjar med Hemsjukvård.
Första uppgiften ska enligt min planering in på måndag för att slippa göra uppgifter över jul och nyår.
Men jag som älskar mitt jobb ska jobba hela helgen och skjuta in vapnet inför älgjakten på söndag. Få se hur det går.

Håller just nu på att söka jaktkort och polisens tillstånd för att använda det vapnet jag vill låna. Mycke jobb men hoppas att det kommer vara värt det.

3 kommentarer:

sonja sa...

blir det älg-glass sedan då?

Sofia sa...

kommer du hem och äter den med oss då?

sonja sa...

Eller så får ni ta med den hit :-) Vet inte när jag kommer hem faktiskt, slutet av september kanske.