19 oktober 2010

fram, tillbaka och bort igen

Ja nu är det åter igen ett bra tag sedan jag skrev något och har varit på väg flera gånger men det har inte blivit av.

Oslo resan gick jätte bra, typ eller tillslut.
Resan till Stockholm gick bra, flyget till Oslo gick bra. Sen kanske Maria och jag inte kunde se avstånd så bra på kartan så tog 1h innan vi gått till hotellet. Och där så var det stängt och ingen som kom till dörren när man knackade. Inte heller svarade de på telefonnummren som vi hade och som satt på dörren.
Men till sist gick det förbi en som bodde där och öppnade dörren och visade oss väggen där de satt upp lappar med koden till dörren och vilket rum man ska bo i.
Hittade sedan Maria intervju (nuvarande jobbplats :D). Fick guida Sonja till hotellet eftersom hon inte hade en karta med sig över Oslo.
Gick hela lördagen så vi såg fina hus och fick träningsvärk. AJ...
Söndag ska vi hem. Skulle ta tåget till centralstation och flygplatsen. Men tåget var inställt så vi gick i Powertempo. Stod att de skulle gå buss (känner oss jäktad nu) men då helt plötsligt gick tåget igen.
Kom till flygplatsen, sprang och checkade in. Sedan var det att njuta av flygresan :D
Resan hem med bilen gick också bra.
Tack Maria för att du körde mer än hälften både ner och upp.

Var hemma nästan fyra dagar och hann med skolan, modevisning och hjälpa Maria tömma lgh i Umeå på personliga saker.
Buss till Umeå flygplats, sen flyg till Stockholm och Tåg till Alvesta. När jag väl kom till Alvesta var tåget 50 min försenat dit så att jag skulle vänta nästan en timme till tåget till Växjö så Jesper hämtade mig.

Helgen var mysig och vi for till IKEAs födelseort och blev förvirrad över att det var så oorganiserad. Sundsvall är så mycke bättre.
Och i söndags gick vi på stan och Jesper inhandlade en vinterjacka och en skjorta.

Min skoluppgift har blivit lidande nu i veckan med allt resande så ska fixa det så bra de går.

Inga kommentarer: