23 november 2010

tisdagar --> bloggdag

Har nu upptäckt att tisdagar verkar vara min blogg dag där jag ger er alla intresserade en uppdatering på mitt liv :D

Jesper och jag har fått en lägenhet i Växjö nu. En tvåa på 60 kvm mitt i centrum, ca 1,4 km ifrån Jespers jobb. :)
Väldigt fin och jag ser många möblerings möjligheter och göra om saker.
Men ska lugna ner mig till vi flyttat in, dvs 17 januari. Så efter årsmötet för Vi Unga så ska mitt planerade flyttlass gå ned till Småland och Jesper.
Mamma och pappa tycker nog bara att det är jobbigt med flytten. Detta på grund av att det är Januari/Februari, Vintertid och Småland 110 mil bort.
Men det ska nog gå bra, hoppas det iallafall.

Ska börja kolla upp jobb runtomkring, eller jag har redan en lista med hemtjänster, äldreboenden, sjukhem och gruppboenden och nu gäller det bara att hitta adresserna, skriva ut cv och personligt brev och skicka iväg alla. Känns drygt men ska göra detta i december innan jul.

Praktiken går skit bra, lokalerna är precis som i Gideå och jag får göra mycke självständiga saker.
Uppgifterna som ska in går det sämre med. Har ingen skollust men de kommer in i tid iallafall.
Min lärare för nästa kurs vill att jag börjar med den redan nu ( två kurser och praktik samtidigt) för att hon ska slippa göra saker i början av januari.

Kommer jobba natt under julhelgen. Bättre än dag tänker jag och ser min nya soffa framför mig :D

Nu blir det lunch för sovaden Scott och jag medan Kent sover vidare. Har gått en timmes promenad med sitt och ligg och stanna träning. :)

2 kommentarer:

sonja sa...

Du har fullt upp du. Men har man en soffa som mål så går det bra att slita lite :-) Ni kan få stanna i Orsa på nedvägen på en kaffetår :-)

Jesper sa...

Du få locka mor å far med Kosta Boda eller något liknade. :D