2 maj 2012

Hjälp mig

Okej, vi har en fin ny lägenhet men jag blir inte nöjd med den.
Vill få rummen att bli individuella men ändå höra ihop.
Vill att de ska vara stilrena utan plåtter överallt.

I vardagsrummet har vi svart, rött och grönt. (ska köpa nya gardiner men hittar inte rätt grönfärg)
Svarta möbler, rött bord, röda detaljer och gröna. Är min turkosa stol som står ut i rummet men jag är ändå nöjd, förutom gardinerna.

I köket har vi blått, svart och vitt.
Blå matta, vita och svarta köksmaskiner, vita möbler och vit gardin.
Går inte att ändra så mycket där.

I sovrummet är det blått som dominerar starkt.
Blåa tapeter, blått överkast, svart byrå, vit tavla och vita garderober.
Men vilken färg ska jag köpa gardiner i? Inte blått iallafall...

Men lilla sovrummet är mitt stora problem....
Vita möbler, svart byrå, grått skåp med rött och svart, bokhylla med rött, svart och grönt, och tapeter med gröna detaljer.
Blir tokig på detta rum får de inte att se fint ut..

Hjälp mig!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vet vad som är felet. Du har samma färger dvs. svart, vitt och rött i alla rummen. Bryt av med någon anna färg. Måla om byrån.

Grön gardin, skir med små blommor i samma färg finns på Åhléns till en billig peng.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Rosa gardiner i sovrummet blir bra.

Sofia sa...

Varför rosa?

Anonym sa...

Fin färg och bryter bra mot blått

Ett år i Björnsjö sa...

Har varit i en lgh 5 rok som har samma tapet i alla rum inkl kök och hall. Det var jävligt fräscht och enheltligt, gör inte att de andra grejerna rör till så mycket. Satsa på vitt som passar till allt överallt /Margaretha

Elisabeth sa...

Antingen skulle jag måla sovrummet vitt, eller köpa vita gardiner. För då blir det inte så plottrigt o man kan ju ha vita gardiner i alla rum om man blir less på att ha dom i sovrummet :)