31 maj 2010

Morsdagar

Nu har helgen passerat och mycket har hänt.
Kanske inte lika mycket som för Sonja men lagom för mig.

For på fotbollsträningen på torsdagen och var helt slut på i ryggen på fredagen.
Aj säger jag bara och kommer skärpa mig med träningen hädanefter.

I lördags tog vi en promenad och plockade ängsblommor och påskliljor som jag klippte till och gjorde två buketter av.

Åt middag med mor och far i Västanå innan fadern for iväg och jobbade och lämnade Jesper och jag med mamman. Jesper ritade upp mammas nya althan och jag gjorde mest inget medan mamma satt vid datorn.
Sedan var det ESC på tv med rabarberpaj och grädde.

klockan sju på söndagmorgonen ringer Björkhem hem till mamma och pappa och söker mig.
Jag ner i källaren och tar en matlåda och sticker på jobbet och lämnar Jesper i Västanå.
Han for sen hem till min mormor och fixade hennes nya boxer till tvn.

Möttes sedan upp i Västergissjö vid middagstid för att fira Karin.
Grillning utomhus med gröna äckliga kryp runt omkring oss.
Blev en promenad på ängen för att Åke absolut skulle göra något denna söndagkväll.
Sedan tårta och en film.

Stan idag med Karin, Jessica och Jesper. Köpte benskydd och ny vattenflaska.

Sista veckan på kursen jag läser och har två uppgifter kvar.
oj oj...

1 kommentar:

jesper sa...

Gröna äckliga kryp=Bladlöss