19 maj 2010

Under bron

Många dagar har gått sedan jag skrev sist. Och mest inget har förändrats.

Eller värmen har kommit, lite för tidigt tycker jag men varför måste det vara 30 grader mot våran lägenhet, vilket gör att det är nästan 30 grader inne också.
Så vi har hämtat Jesper golvfläkt som går dygnet runt just nu.

Igår så cyklade vi i värmen till Västergissjö och hämtade Jespers post och bar in ved åt Karin. Sedan var det bara uppför hem, varmt och motvind. Inte lika roligt...

Praktiken är avklarade och det var roligt och lärorikt, hoppas att det märks att jag tyckte de i bedömningen.
På fredag har jag möte med en av mina lärare om just praktiken :)
Sen ska jag klippa av mig allt hår. :D

Just ja, Örnexpo har varit och vi gick dit med Kent precis som ifjol. Köpte ett fröbröd (gott), godisremmar (god), torkat renkött (?), och rabarber marmelad och chutney (verkligen goda).
Tack vare eller på grund av marmeladen och chutneyn så funderar jag på att kanske göra egen till sommaren när bären och annan frukt mognat :)

Känner mig huslig fastän mitt eget matbröd blev skit och alla kakor blir bra. Maten blir också bra men känner att jag behöver lyckas med ett matbröd innan jag kan känna mig nöjd.
Hur svårt kan det vara???

1 kommentar:

Anonym sa...

tur att du är UNG så du har gott om tid att lära dig baka bröd