29 mars 2009

Umeå Open Torsdag 26/3

För att sammanfatta Umeå Open skriver jag dag för dag.

Jesper och jag kom till Äpplet runt klockan kvart över åtta. Det var inte så mycket folk men ändå mysig stämning. 
20:30 kom INDUSTRI ROYAL upp på scenen och rockade skiten ur hela kärnhuset. 
Frontsångaren skulle göra en Stage Dive men misslyckades och hamnade platt på golvet, där han sedan låg kvar och sjöng en stund. Innan han stutsade upp och bad om ursäkt ifall han sparkat till någon. 



21:45 äntrade JOHN ME scenen med ett stort leende.
Han öppnade med en ballad som va underbar och sedan så ökade låtarnas tempo eftersom.

23:00 var vi vakna men som vanligt så frös jag lite men men.
JAY REATARD måste vara de sämsta bandet som jag hörde och såg under Umeå Open. 
Det var skrikigt och hår överallt, afro som inte kammas är hemskt att titta på när det headbangas av tre personer på scenen. 

Så innan JAY REATARD hade spelat slut hade Jesper och jag tagit oss till Max för lite strips och en kaffe i kylan. Riktigt kallt var det, minus 10 när vi for och minus 12 när vi kom hem.

Inga kommentarer: