9 mars 2009

Come Back

Nu sitter jag igen framför min Blogg och funderar på vad jag ska skriva i den.

Har fyllt tjugo som ni vet och då får man köpa sin egen alkohol på systembolaget.
Mina vänner har frågat om jag varit där än men i torsdags var jag där första gången ensammen.
Gick två, tre varv runt bara för att komma på om man ska köpa lite av varje bara för att eller om jag ska köpa mina cider och sedan vara nöjd.
Jag köpte mina cider. Ställde upp flaskorna, lade fram legitimation, kassören tittade på det och sedan på mig och sen fick jag tilbaka det. 
WHAT IS THE BIG DEAL?
Förstår inte varför man varit exalterad för detta? Det enda man gör nu är att köpa mer än vad man gjorde innan och sedan står det där på hyllan ovenpå skrivbordet och dammar. 

Men alla mina vänner över tjugo, vad har jag att se fram emot nu?
Finns det några fler milstolpar som bekräftar min ålder?

15 år: Moped
18 år: Körkort
20 år: Systembolaget 
sen då?


Inga kommentarer: