22 december 2009

effektiva Sofia

Ja, det är jag, förstår att vissa är överraskad över att jag är effekiv men kan trösta er att det är inte inom alla områden.

Idag har dagen spenderats hemma hos Jesper.
Vi for till Björna för att köpa potatis, så vi for till min gammelmormors grav också. Eftersom vi var i Björna så passade vi på att även gå på Björns mammas café i Filidelfiahuset.

Kom tillbaka till Västergidsjö och lagade till Tryffel med mariannegodis och mintchoklad, Väldigt goda.
Sedan kom Åke och Karin hem och vi laga middag, lax med currytäcke som vi hittade på själva.
Mer godis blev det också, Karin ville göra en sort som liknar fudge, så den står på kylning nu.

Jag känner att mina studier får ta en smäll nu under julen men kan ta igen det eftersom jag har en bra koll på hur jag ska skriva och lägga upp allt. Ska först och främst köpa Medinsk Ordbok eftersom den är allt man behöver.

Imorgon klockan 10 bär det av till Umeå med Sonja, Kerstin och jens (överraskad? :p) och hämtar hem Maria över en Brunch, mor och far sover då. Sedan ska granen kläs och klappar bäras upp och sorteras (Björnsjö, Husum och hemma är katergorierna).

Ja nu ska jag sova bredvid Åke i soffan medan Karin klipper Jesper.

Inga kommentarer: