13 februari 2011

2 dagar

Insåg igår att jag inte bloggade i fredags eller i igår (lördags). vilket inte har hänt sedan jag flyttade ner hit till Småland.

Vädret är underbart idag, kallt men soligt och det var det igår också.
Men vad har hänt de senaste två dagarna då?

I fredags var jag ledig och sovde till halv elva. Fruktansvärt jag vet, men väldigt skönt. Sedan bakade jag muffins.
IKEA är inte min bästa vän just nu, först är det historien med steghyllan och nu med deras muffinsformar.
Tydligen klarar de inte mer värme än 220grader medan jag gräddade på 225grader.
Vilket gjorde att brandvarnaren gick när ugnen öppnades.
Fasiken vart är den då tänker Sofia. Ute i hallen var den iallafall.

Igår, lördags, så körde jag Jesper runt i Seven40.
Visade min arbetsplats och sedan handlade vi tvättmedel och toapapper.
Och Jesper visade varit Friskis o Svettis är, och vi passade på att gymma lite.
Iksu är tusen gånger bättre. ;-)

Idag så har vi städdag, har dammat och damsugat hela lägenheten och vi har burit bort hyllan som är trasig och vi har renbäddat.
Ska kanske baka något sen ikväll då vi ska se på film.

(Mamma, har du fått breven?)

Inga kommentarer: