19 februari 2011

Småläningar suger...

på att köra bil.
Igår som skrivet så jobbade jag 10-2130 och när jag far hem så är det mörkt och inte så mycket trafik ute efter vägarna.
Därför vågar kanske de som inte kör på dagen köra, vad vet jag.

Men som sagt igår, så körde jag hem ifrån Vederslöv och kom ut på vägen mot Telestad, där blir det en hastighetsförändring som ser ut så här 50-80-90.
Då när det var 90km/h så kör en bil 50km/h.
Sofia är nu less och trött och tänker på att hon börjar 0700 och att klockan är 2150.
Så kör om i uppförsbacke med skymd sikt men vem f*n orkar ligga bakom en bil som kör 50??

Sen så kommer jag i av de NIO rondellerna som jag kör i varje dag.
Och då kommer det en bil som blinkar att den ska köra ut i utfarten innan jag.
så jag kör ut i rondellen.
Det skulle jag inte gjort för bilen svängde inte ut. Båda bilarna fick tvärbromsa och i den andra bilen sitter en tjej som talar i mobilen.

Just ja, har jag kanske glömt att nämna att smålänningar inte kan använda blinkers....

1 kommentar:

Jens sa...

Du glömde nämna att de är snål